Jun 29, 2011

diari soifi: SoiFi yg SePi

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah hari ni genap la sebulan islamic girl balik malaysia..tipu le klu ckp xrindu die..mmg rindu sgt2..tq sahabat hadir dlm hidupku slme ni..


Bile kau tiada disisi,rasenya spt menongkah diarus yg deras..mudah terjatuh,mudah terhanyut..tiada yg menyedarkn aku dgn amaran Allah disaat aku terlalu gembira,tiada yg memujukku dgn tarbiyah pencipta disaat aku bersedih tanpa kata,tiada yg mengingatkan aku dgn kehebatan syurga disaat aku lemah xberdaya..akibatnya,aku lupa aku hanya hamba..jahiliah spt tsunami yg meruntuhkn iman..semakin hari semakin berdosa..muhasabah jarang sekali,target cuti xtercapai,ibadah xistiqamah apatah lg bertambah...berlalunya cuti tanpa tarbiyah spt daun kering yg gugur bukn spt sakura yg mengembg mekar..ya,mmg soifi yg sepi..sepi tanpa tarbiyah,sepi tanpa teman pengingat dosa..benarlah nikmat yg sering dilupakan ialah nikmat sihat dan masa lapang..lupa kpdNya..lupa apabila terbenam matahari,umurku berkurgn..lupa saat kematian itu semakin hampir..




Aku mesti berubah,berubah menuju syurga,berubah menjd yg terbaik..berusaha spy Allah pandang kita,berusaha spy berada dlm pemerhatianNya..jgn mgharap kpd manusia,pasti kecewa tp berharaplah kpd Allah,tuhan pemilik jiwa pasti bahagia..hidayah itu perlu dicari..kekuatan itu perlu dibina..Allah tidak akan mengubah keadaan sesuatu kaum sehingga kaum itu mengubah keadaannya sendiri.(13:11)..aku benar2 ingin menyatakn...




kisah cinta kita

semalam kita ke jamiah bersama
semalam kita ke masjid bersama
semalam kita ke mat3am bersama
bersama tanggis dan tawa...

hari ini,aku disini kau disana
menuju impian melakar cita
mengejar kejayaan memburu cinta
cinta agung kasih pencipta...

segalanya seperti baru semalam
seusai mentari baru terbenam
setahun penuh kasih ditanam
sebulan terasa rindu dipendam..

klu salehuddin al-ayubi kisah perjuangan
klu hassan al-banna kisah pengorbanan
kisah kita, kisah persahabatan..

p/s: jazakumullahu khairan jaza' wt kwn2 yg sentiasa bersama dlm suka dan duka,tegur-menegur,ingat-mengingati dlm bersama2 mencari redhaNya..ajarlah aku biar aku tahu,tegurlah aku biar aku berubah..moga ukhuwah kita sampai ke syurga krn ukhuwah yg dibina atas nama Allah menjd sunnah jalinan pejuang agama..=)

2 comments:

  1. mida.....

    jgn sedeh2 yea..Allah bersama mida..

    mida kuat2 yea..ainul xde ni..mida kena lagi kuat..belja rajin2, nnt bleh bgtau ainul berita gmbira.yg mida bleh nekkan muaddal. mida bleh hidup walaupun tnpa ainul disisi..3bulan ni masa yg singkat je..
    nnt ble dh khirij,msing2 bw haluan sendiri..kuat2 na..

    kte kan ada jugak kt sebelah ni..hehe..

    xlama lagi kte pon ditinggalkn berseorangan.huhu.tnpa kak njwa..n ili..kita kuat sama2 ea..

    "the most beautiful discovery true friends make is that they can grow separately without growing apart" =)

    ReplyDelete
  2. tq dak adab..klu mida ada wt salah maaf ye..tegur la mida ye.. =)

    mse blom cuti mcm2 perancgn utk pengisian hati tp time cuti mida leka sgt ngn movie..cuti ni mida xwt sesuatu yg manfaat pon..Alhamdulillah ada gak yg ajak g tazkirah..

    insyaAllah dak adab kita kne kuat kn..be strong,be strong like rasulullah =)

    ReplyDelete